Verhuizing naar het buitenland

Als u voor een periode van minimaal acht maanden vertrekt naar het buitenland, dan moet u dit melden bij de gemeente. Dat moet uiterlijk vijf dagen voor uw vertrekdatum persoonlijk bij de Publieksdienst van de gemeente Hardenberg.

Bij uw bezoek aan de gemeente geeft u de volgende informatie door:

  • De datum van uw vertrek.
  • Uw nieuwe adres in het buitenland.
  • Uw oude adres in Nederland.

Als u de gemeente Hardenberg vanuit het buitenland wilt bellen, kunt gebruik maken van het telefoonnummer: 0031 523 289 111.

Aanvragen

Om uw verhuizing naar het buitenland door te geven, kunt u online een afspraak maken met de Publieksdienst. Neem bij uw bezoek uw identiteitsbewijs mee. Dit kan een paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument zijn.

Maak online een afspraak met de Publieksdienst

Wilt u liever telefonisch een afspraak maken, bel dan met het nummer 14 0523 (kengetal niet nodig).

Iedereen van 16 jaar en ouder moet zijn verhuizing naar het buitenland persoonlijk melden bij de gemeente. Dat geldt voor alle leden van het gezin die eventueel meeverhuizen naar het buitenland.

In de volgende gevallen moet uw ouder, voogd of verzorger mee ow uw verhuizing door te geven:

  • als u jonger dan 16 jaar bent.
  • als u 16 jaar of ouder bent en inwoont bij uw ouders.

Als u gehuwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt, mag u ook de emigratie van uw gezinsleden doorgeven. Blijven er gezinsleden achter op het oude adres, dan moeten degenen die wel emigreren, allen persoonlijk naar het gemeentehuis komen.

Kosten

Het doorgeven van een verhuizing naar het buitenland is gratis.

Afspraak maken

Een product of dienst aanvragen? De medewerkers van de Publieksdienst helpen u graag. Maak voor uw bezoek eerst online een afspraak.

Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Publieksdienst. U kunt hiervoor gebruikmaken van het digitale contactformulier.

Bel mij terug

Heeft u een vraag of opmerking voor de gemeente? Laat uw nummer achter en wij bellen u terug.