Verhuizing vanuit het buitenland

Als u zich vanuit het buitenland wilt vestigen in de gemeente Hardenberg, moet u dit doorgeven bij de Publieksdienst. Dit moet u binnen vijf dagen na aankomst doen. Dit geldt ook voor meeverhuizende gezinsleden.

Nadat uw verhuizing naar de gemeente is goedgekeurd, worden uw gegevens opgenomen in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit kan tot vier weken duren.

Aanvragen

Uw verhuizing vanuit het buitenland moet u persoonlijk, en samen met eventuele gezinsleden, doorgeven. Hiervoor kunt u een afspraak maken met de Publieksdienst. Voor het doorgeven van een verhuizing vanuit het buitenland is het alleen mogelijk om telefonisch een afspraak te maken.

Voor een telefonische afspraak kunt u bellen met: 14 0523 (kengetal niet nodig).

Neem bij uw bezoek uw identiteitsbewijs mee. Dit kan een paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument zijn.

Voor het doorgeven van een verhuizing uit het buitenland heeft u de volgende documenten nodig:

  • Indien van toepassing uw documenten van het land waaruit u verhuist ten aanzien van huwelijk, scheiding of geboorte.
  • Een bewijs van rechtmatig verblijf in Nederland.
  • Indien beschikbaar een bewijs van uitschrijving van het land waaruit u verhuist.

Als u verhuist uit Aruba, Bonaire, CuraƧao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten heeft u ook een verhuisbericht nodig.

Kosten

Het doorgeven van een verhuizing vanuit het buitenland is gratis.

Afspraak maken

Een product of dienst aanvragen? De medewerkers van de Publieksdienst helpen u graag. Maak voor uw bezoek eerst online een afspraak.

Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Publieksdienst. U kunt hiervoor gebruikmaken van het digitale contactformulier.

Bel mij terug

Heeft u een vraag of opmerking voor de gemeente? Laat uw nummer achter en wij bellen u terug.