Servicenormen

Wij zijn er voor u. Daarom willen wij u zo goed mogelijk helpen. Op deze pagina leest u wat u van ons mag verwachten.

Contact

  • Uw vraag is ons startpunt. Wij staan u deskundig, vriendelijk en correct te woord.
  • Wij geven u een juist en betrouwbaar antwoord op uw vraag. Kunnen we uw vraag niet meteen beantwoorden? Dan vertellen we hoe lang het duurt voordat u wel een antwoord krijgt.
  • Wij informeren u juist en volledig. Is de informatie niet duidelijk? Aarzelt u dan niet om dit aan te geven. 
  • Wij denken met u mee. Wij helpen u eraan herinneren wanneer uw reisdocument verloopt. En wordt uw vergunningaanvraag afgewezen? Dan kijken we samen naar andere opties.

Persoonlijke gegevens

  • Wij beschermen uw privacy en gaan zorgvuldig om met uw gegevens. Persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie gebruiken we alleen voor de doelen waarvoor ze zijn bestemd. 
  • Bekijk onze privacyverklaring

Reactietermijn

  • Nemen wij geen beslissing op uw aanvraag binnen de uiterlijke termijn? Dan krijgt u onze excuses en leggen wij uit wat de reden is van de vertraging.
  • Wij geven u binnen 5 werkdagen een reactie op uw e-mail. Dat is een antwoord op uw vraag of een e-mail waarin wij aangeven wanneer u een antwoord kunt verwachten.
  • Wij geven u binnen 5 werkdagen een reactie op uw brief. Kunnen wij uw vraag niet binnen 5 werkdagen beantwoorden?Dan krijgt u een ontvangstbevestiging waarin wij aangeven wanneer u een antwoord kunt verwachten.

Onze beloftes

  • Wij staan voor u klaar om u te helpen en zorgen dat u zich welkom voelt.  
  • Wilt u meer privacy? Dan voeren wij het gesprek met u in een aparte spreekkamer.  
  • Wij kunnen u sneller en beter helpen als u zicht goed voorbereid op uw bezoek.
  • Heeft u een beperking waardoor u het gemeentehuis niet makkelijk in kunt komen? Dan helpt een medewerker van de Publieksdienst u graag.

  • Van maandag tot en met donderdag kunt u ons tussen 08.30 uur en 17.00 uur bellen op 14 0523. En op vrijdag tot  12.30 uur. 
  • Als het kan beantwoorden we uw vraag meteen. Lukt dat niet? Dan bellen we u binnen 3 werkdagen terug. Als u dat wilt, mailen wij u een bevestiging van het terugbelverzoek. 
  • Voor noodgevallen en spoedmeldingen in openbaar gebied kunt u ons 24 uur per dag en 7 dagen in de week bellen op telefoonnummer 14 0523.

  • Wij maken onze website zo toegankelijk en duidelijk mogelijk voor mensen iedereen. Is er iets niet duidelijk of toegankelijk voor u? Dan horen we dat graag! 
  • Merkt u dat er iets in het openbaar gebied niet in orde is? Dan kunt u dit digitaal bij ons melden.  
  • Wij beantwoorden uw vragen via sociale media, WhatsApp en de chat zo snel mogelijk, maar altijd binnen één werkdag.
  • U kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week een afspraak maken, wijzigen en annuleren via onze website.

Komen wij onze beloftes niet na?

Of heeft u een idee om het contact tussen u en de gemeente te verbeteren? Wij horen het graag van u! U kunt ons bellen, langskomen of een brief schrijven. Of stuur een bericht via ons contactformulier.

  • Postadres: Postbus 500, 7770 BA Hardenberg
  • Bezoekadres: Stephanuspark 1, Hardenberg
  • Telefoonnummer: 14 0523 (kengetal niet nodig)